fbpx
side-area-logo

Persondatapolitik (GDPR)

Hvilke data indsamler vi, og hvordan behandler vi dem? Det kan du læse mere om her.

Hos Laserteam Beauty sætter vi din ret til privatliv og beskyttelse af persondata meget højt. Vi prioriterer området og bruger mange kræfter på det i vores forretning og den måde, vi arbejder på. Du skal føle dig tryg hos os, og vi skal leve op til den tillid, du viser os i forhold til behandlingen af dine persondata.

Når vi håndterer og lagrer dine data, er det vigtigt for os, at du ved, hvordan det foregår, og at vi gør det på en lovlig og sikker måde.

På denne side finder du vores persondatapolitik. Her beskriver vi, hvad vi bruger dine data til, hvordan vi beskytter dem, og hvilke rettigheder du har hos os.

Oversigt

Generelt

Vi har opdateret vores vilkår ift. dataindsamling og sikkerhed. Vi har også opdateret vores datapolitik og politik om cookies.

Nedenfor kan du læse om hvilke informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.

Dataansvarlig

Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger er:

Laserteam ApS
Klostergade 28B
6000 Kolding
CVR: 37474029

Hvilke typer af data indsamler vi?

Vi registrerer 2 typer af persondata:

  1. Sensitive data.
  2. Almindelige personoplysninger.

Hvad indeholder de 2 typer data?

  1. Sensitiv data er særlige følsomme persondata om dig, og dem behandler vi kun yderst sjældent. Det sker som regel i forbindelse med behandling i klinikken.
  2. Når vi leverer en tjenesteydelse og administrerer dine aftaler hos os, registrerer vi en række almindelige personoplysninger om dig, f.eks. dit navn, fødselsdato, adresse, telefonnummer og din e-mailadresse. Disse oplysninger har du selv oplyst ved oprettelsen af en aftale.

Hvordan indsamler vi data?

Vi indsamler og behandler data som:

  • du selv afgiver, når du bliver kunde hos os, og når du kommunikerer med os. Det kan f.eks. være, når du opretter et booker en tid online, kontakter os for at få informationer, eller tilmelder dig vores nyhedsbrev.
  • kommer fra vores hjemmesider gennem cookies, som indsamler oplysninger på og fra din webbrowser.

Personoplysninger

De personoplysninger, som vi indsamler, bruges til at identificere dig som kunde samt levere de services, du har bestilt hos os. De personoplysninger, som vi indsamler i forbindelse med behandlingen, vil blive opbevaret i vores IT-system og/eller i et fysisk register.

Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?

Når du køber en service eller produkt hos os, har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation. Under det løbende aftaleforhold opbevares de oplysninger, vi har indsamlet på dig i vores IT-system, hvorefter personoplysningerne arkiveres. Dine personoplysninger i vores bookingsystem vil som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret hos os i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, ydelsen vedrører.

Ansøgninger opbevares i 2 år hvorefter de makuleres.

Hvad bruger vi personoplysningerne til?

De personoplysninger, vi indsamler om dig i forbindelse med opfyldelse af vores aftale, bruges først og fremmest til almindelig kundeadministration og tilrettelæggelse af services.

Oplysningerne bliver ikke videregivet til tredjepart.

Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.

Vi bruger også de oplysninger vi har om dig, til at kommunikere med dig om vores produkter, informere dig om vores politikker og vilkår og sende dig marketingmeddelelser, hvis du har givet os samtykke til det. Vi bruger også dine oplysninger til at svare dig, når du kontakter os.

Dine rettigheder vedrørende dine personoplysninger

Du har følgende rettigheder:

  • Du har ret til at anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger.
  • Du har også ret til at modsætte dig behandlingen af dine personoplysninger og få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
  • Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du ret til at tilbagekalde dit samtykke til enhver tid. Din tilbagekaldelse vil ikke have betydning for lovligheden af behandlingen foretaget inden din tilbagekaldelse af dit samtykke.
  • Du har en ubetinget ret til at modsætte dig behandling af dine personoplysninger til brug for direkte markedsføring, herunder målrettet markedsføring. Det kan du gøre ved at skrive til info@laserteambeauty.dk
  • Du har ret til at modtage de personoplysninger, som du selv har afgivet, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
  • Du har ret til at indgive en klage til en Datatilsynet.
  • Du har altid mulighed for at afmelde et nyhedsbrev eller anden kommunikation modtaget via e-mail/sms ved at anvende afmeldingslinket direkte i udsendelsen. Herudover kan du gøre brug af dine rettigheder ved at sende en mail til: info@laserteambeauty.dk
  • I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked via email, hvis det er muligt. Den til enhver tid gældende version af denne politik kan findes på vores hjemmeside.

Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge gældende lovgivning skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige oplysninger, du afgiver, i vores IT-system eller fysisk i aflåst skab. Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores behandling af personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder som kunde.

Kontakt ved indsigelse og spørgsmål

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos os, skal du rette henvendelse til Thomas Urup Schjerlund på e-mail: info@laserteambeauty.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, skal du rette henvendelse samme sted.

Vi kan også løse spørgsmål, du har til os i forbindelse med vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger og praksis af denne.